Representants de la plataforma que persegueix la difusió de la música en català.

TW
0

La plataforma Músics per la Llengua treballa en la redacció d'una proposta per presentar a la Unió Europea (UE) consistent en l'habilitació d'un canal radiofònic per internet de música en català. Toni Nicolau, portaveu de l'entitat, destacà la iniciativa que a hores d'ara pren relleu amb motiu de la celebració, el 2001, de l'any de les llengües minoritàries i sense Estat propi.

La proposta està previst que sigui adreçada a la UE abans del proper dia 15 de febrer i a nivell pràctic consistiria en l'obertura d'un portal específic a la xarxa d'internet, semblant a una radiofórmula, que oferiria música en llengua catalana les 24 hores del dia. La seu del portal estaria centralitzada a Mallorca i no tindria caràcter comercial, sinó tan sols de difusió. Així, la música no es podria descarregar, tan sols ser escoltada, encara que «amb un abast mundial».

A hores d'ara, Músics per la Llengua té previst iniciar una sèrie de contactes amb altres comunitats culturals amb les quals les Illes comparteixen una situació semblant respecte de la llengua per guanyar suports en favor de la proposta. Nicolau parlà, a més de Catalunya i del País Valencià, d'Euskadi o Bretanya, entre d'altres. En el supòsit que la Unió Europea atorgàs el vistiplau a la iniciativa, aquesta seria finançada en un cinquanta per cent amb fons europeus.