El color reestructura molt les formes finals.

TW
0

Divendres de la setmana que ve el Teatre Municipal de Palma es vestirà amb la màgia i fantasia del país d'Alícia amb una versió moderna d'aquest conte universal. De la mà de Teatre Eucatiu i amb una versió de Neus Oliver dirigida per Jorge Aliaga, el muntatge sobressurt per una escenografia del tot simple i original que acaba d'omplir-se amb els vint-i-sis personatges que els set actors que hi prenen part duen a escena.

En un muntatge sense precedents, per aconseguir la màxima plasticitat del conte, Pau Cirer i el seu pare Felip han creat fins a vint-i-cinc màscares diferents per donar vida als personatges animats. Així és com els gests grandiloqüents de conills, rates, cans o lloros, entre d'altres animals, maximitzen la seva expressivitat en combinar-se amb l'autoritària reina de cors i l'exèrcit de naips.

Al darrere de la força expressiva d'aquestes màscares, hi ha hagut quasi quatre mesos de feina. Totes elles s'han adaptat als rostres dels actors, als caràcters dels personatges a representar, al vestuari... Colors, formes i expressions... tot ha estat estudiat al mínim detall a partir del guió d'Alícia en un treball força aconseguit.

Pau Cirer explicà que per a la seva execució es tingueren en compte aspectes com les tècniques de ressonància dels antics grecs per amplificar la veu, diferències entre personatges animats i humans... En un procés intens de feina que començà amb el disseny dels primers bocets mà a mà amb Gonzalo Baz, que en principi havia de dirigir el muntatge de les màscares dels personatges animats tenen més expressivitat per si mateixes, mentre que les formes humanes cobren vida a través de l'expressió dels propis actors en ser mitges màscares.