TW
0

Alcúdia serà aquests dies una ciutat de cinema. A partir d'avui i fins dissabte es desenvolupa a l'Auditori el I Festival de Curtmetratges de les Illes Balears, en què es podrà gaudir d'un total de 26 obres repartides en dues categories, una de dedicada a curts de l'Arxipèlag i una segona per a curts estatals.

El Festival s'inaugura avui a les 20.30 hores a càrrec de l'actor mallorquí Pep Tosar. A continuació tindrà lloc la primera sessió de curtmetratges estatals. Aquí es projectaran una àmplia representació del que es fa actualment en el panorama cinematogràfic. Obres en les quals participen reconeguts actors com Marta Belaustegui, Gabino Diego o Eloy Azorín. Demà serà el torn dels autors de les Balears i a partir de les 19.30 hores es podrà veure Por un bistec, de Carmen Dezcallar; Leocadio, un hombre fuerte, de Pedro Orell; La polla independiente, de Griselda Carreras; Missatges, del col·lectiu Sa Taca; Solo por un tango, de Toni Bestard i Adán Martin; i Una grieta en la nieve, de Miguel Díaz del Olomo.

Dissabte hi haurà una taula rodona en què es parlarà d'El curtmetratge en els anys 90, en què es comptarà amb la presència de Luis Àngel Ramírez, director i productor; Sergi Casamitjana, subdirector de l'Escola de Cinema i Audiovisuals de Catalunya; J.A. Bayona, del mateix centre; Ramón Salazar, de l'Escola de Cinema de Madrid; Joan Olives, exhibidor cinematogràfic; Joan Bartrina, expert en sociologia dels mitjans de comunicació, i Santiago Tabernero, responsable del programa Versión española.