Moment en què componen els cabells a Roberto Martín.

TW
0

La sèrie de Televisió Espanyola Bearn, la casa de las muñecas projectada el 1976 i realitzada pel català Lluís Maria Güell, es tornarà a emetre aquest desembre a la Fundació Llorenç Villalonga dins d'un cicle en homenatge a l'eminent escriptor. La sèrie, dividida en vint capítols d'una mitjana d'una hora de durada cada un, està protagonitzada per Montserrat Carulla en el paper de Maria Antònia, Àngel Picazo en el de Tonet, Marisa Paredes en el de Xima i Roberto Martín en el de don Joan.

Emesa en blanc i negre i amb els dos rombs que marcaven la censura per a menors d'edat, Bearn, la casa de las muñecas s'emetia dins del programa Novela per a tot Espanya i gaudí d'un notable èxit d'audiència. Lluís Maria Güell recordà que «en un context en què les produccions per a la televisió que es feien eren versions de novel·les russes o que no tenien gaire a veure amb la nostra realitat, Bearn suposà una fita important». La producció, molt ambiciosa, després serví d'inspiració a la pel·lícula Bearn de Jaime Chávarri amb Fernando Rey, Àngela Molina i Imanol Àrias.

El rodatge de la sèrie, que per primer cop en la història de TVE-Catalunya comptà amb un equip específic, també suposà la primera vegada en què es gravaren exteriors de forma important. «En aquell temps la televisió era molt primitiva, tot se solia fer a base de decorats i amb aquesta producció, a més del plató enregistràrem moltes escenes en exteriors», afirma Güell. A l'Illa, paratges de la serra de Tramuntana, del centre antic de Palma i interiors de palaus ambienten l'argument, en el qual també hi ha una reproducció de la sala d'estar del domicili de l'escriptor.