TW
0

El 12'1 per cent de la població balear té problemes d'obesitat, un percentatge mitjài que augmenta al 15'2 per cent en el cas de les dones i baixa a un 9'1 per cent en el dels homes, segons dades de la Societat Espanyola per l'Estudi de l'Obesitat (SEEDO).

Més de la meitat dels adults espanyols pateix d'un excés de sobrepès, i les darreres dades estadístiques confirmen que a Espanya el sobrepès continua augmentant com succeeix a la majoria de països europeus. Amb ocasió del V Dia de la Persona Obesa, que se celebrà ahir, l'SEEDO manifestà que «aquest és un dels majors problemes als quals s'enfronten les societats modernes, i que afecten, sobretot, els països més desenvolupats i amb bona economia».

Actualment, destacà l'SEEDO, es reconeix que el sobrepès no és un problema estètic sinó que està associat a un gran nombre de malalties tant cardiovasculars com cutànies, digestives i respiratòries, entre d'altres. Per aquest motivu, l'SEEDO inicià ahir una campanya amb el lema «Pel teu pes, per la teva salut», que pretén conscienciar la població que acudeixi al metge a tractar-se l'excés de quilograms.