Concha Velasco, en una escena de la seva anterior obra, «La rosa tatuada».

TW
0

Les actrius Concha Velasco i Encarna Paso són les protagonistes de l'obra d'Antonio Gala Las manzanas del viernes, que estarà en cartell a la sala Magna de l'Auditòrium de Palma del 5 al 9 de desembre. Sota la direcció de Francisco Marsó, Concha Velasco es converteix en una culta empresària, propietària d'un imperi multimilionari, que s'enamora apassionadament d'un jove sense ofici ni benefici, cocaïnòman i gigoló que és un assidu de la premsa del cor... Dos personatges a través dels quals Gala realitza una gran sàtira social, carregada de profunditat i poesia.

L'autor andalús assegura que la seva intenció ha estat la de contar una història d'amor, «un àguila bicèfala que plana sobre els esdeveniments més familiars i els transforma, i els embelleix i ensangona». Las manzanas del viernes és «per fortuna i per desgràcia "assegura Gala" una comèdia eterna, la seva forma és real molt més que realista i desig que els espectadors s'hi vegin retratats, o hi vegin els qui consideren els seus semblants». A més de Concha Velasco i Encarna Paso, el repartiment està integrat per Joaquín Luna, Cristina Castaño, Antonio Rosa i María Paz Ballesteros.

La música original és de Juan Cánovas; la il·luminació, de Josep Solbes; el vestuari, d'Elio Bernhanyer; i l'escenografia, d'Alfonso Barajas. L'obra es presenta per Gala com «un cant a l'amor» a través del qual es vol apropar els espectadors a les entranyes de la intimitat humana i mostrar l'ànima per dins, plena de somnis i vells dolors, de personatges que poden parèixer invulnerables, però humans, tant en les seves virtuts com en els defectes». Concha velasco, encasellada dins del gènere de la comèdia, es mostra en escena envoltada de dramatisme. Per a Encarna Paso aquesta obra suposa el seu retorn als espectacles per representar una gran dama.