Pablo Rico, Kevin Powell, Perejaume i Fabio Gori debateren de «land art».

TW
0

La taula rodona Art públic i naturalesa emmarcada dins el cicle Futurisme, donà per concloses les activitats que entorn a la imatge i la realitat del turisme a les Illes Balears han tingut lloc aquests darrers mesos. Amb la participació de Fabio Gori, de la Fattoria di Celle, el crític d'art Kevin Powell i l'artista Perejaume tingué lloc ahir horabaixa un debat centrat en el tema de les intervencions artístiques en el medi natural.

La tasca de moderació fou a càrrec de Pablo Rico, un dels comissaris, juntament amb Biel Amer, del projecte que pretén la creació, a un espai natural encara sense determinar de les Illes Balears, d'un parc dedicat a l'art i la natura. Rico posà de manifest que «a través d'aquesta taula rodona volem crear un procés de discussió i debat per crear un espai d'aquestes característiques en el nostre territori».

El land art és una tendència artística que es basa en la intervenció directa dels artistes sobre el medi natural a través de la relació o diàleg que es pot establir entre el context natural i l'artista que hi treballa, i en com aquest integra l'element natural a la seva obra. Aquesta tendència rebutja l'entorn museístic tradicional.

Per debatre entorn a aquest tema es disposa de la presència del propietari de la Fattoria di Celle, Fabio Gori, considerada com un dels referents internacionals pel que fa a instal·lacions de land art. Gori explicà la història d'aquesta possessió de la Toscana italiana, i quines són les activitats que es duen a terme en un espai artístic que conté obres de més de 60 artistes.

El crític i teòric de l'art Kevin Powell explicà que el land art, sorgit els anys 60 com a concepte alternatiu d'utilització del paisatge, no és present a Espanya i que el projecte de creació d'un espai semblant a la Factoria di celle a Mallorca representa «la possibilitat de ser el primer projecte sòlid d'aquestes característiques que es dugui a terme en tot el territori estatal». Powell qualifica el land art com un mitjà de «conscienciar l'individu amb l'entorn natural que l'envolta a través de la presència cultural de l'art».

Per la seva banda, i referint-se a les seves experiències en el camp de la intervenció artística a la naturalesa, Perejaume argumentà que «és un plaer treballar al territori com a suport, introduir-hi un element i observar la transformació d'ambdós quan intefereixen l'un en l'altre».