El film «Leyenda de fuego» tancà la secció oficial del Festival de cinema

Juan Antonio Bardem parlà sobre l'estat actual del cinema espanyol

TW
0

Leyenda de fuego, el primer llargmetratge de Roberto Lázaro, qui guanyà el 1997 el Goya al millor curt amb La viga, tancà ahir la secció oficial del Festival Internacional de cine. Aquesta «difícil, rara i quasi manipulada història d'amor i aventures, envoltada en una atmosfera de misteri», explicà Lázaro, protagonitzada per actors com Javier Gurruchaga, Carlos Fuentes i Angie Cepeda és l'única pel·lícula espanyola que participa al certamen.

El film és sobretot conseqüència «d'amor a la història i il·lusió pel treball» digué Lázaro. La projecció de la pel·lícula al festival es pot considerar la seva primera exhibició i significa pel director la prova de foc, «la revàlida», abans que es distribueixi pel circuit comercial a principi de l'any que ve. Durant la conferència de premsa d'ahir, el nou director de llargs va estar acompanyat per la figura eclipsant de Juan Antonio Bardem.

Aquest parlà de moltes coses, a part de mostrar-se encantat d'estar convidat al festival, apuntà que els festivals «són necessaris perquè el públic entengui que hi ha talent creatiu a totes les latituds, no només a l'Imperi». Referint-se a la indústria cinematogràfica americana, la qual considera com «l'enemic públic número u».

Respecte als problemes del cinema espanyol explicà que «cap govern no és eficaç per resoldre els problemes» ja que aquest «hauria de ser considerat un producte de la identitat cultural d'un país, fora de la globalització». També comentà que «estam en una època sinistra de deficiència cultural en la qual veiem qui són els èxits de taquilla «li vénen ganes de plorar».