El Ballet de Marsella du a Palma una combinació entre modernitat i tradició

Actuarà dia 11 a l'Auditòrium amb un programa mixt de tres noves coreografies

TW
0

El Ballet Nacional de Marsella visita l'Auditòrium de Palma el proper dia onze per presentar un programa mixt en el qual s'oferiran les coreografies Who cares?, Stetl i La consagració de la primavera. El ballet, dirigit per Marie-Claude Pietragalla, en els darrers anys ha reafirmat la referència clàssica tot i que la més antiga de les coreografies escollides per a l'ocasió data del 1970.

Who Cares? amb la qual s'encetarà el repertori és el títol d'una cançó escrita el 1931 per George i Ira Gershwin. En la seva posada en escena s'ha situat en paral·lel les danses tradicionals amb algunes cançons considerades prototips americans i n'ha resultat una mescla de llibertat, frescor i innocència.

Les emocions centren la segona coreografia. Stelt amb 16 ballarins en escena, dos més que a l'anterior, persegueix transmetre alegria i desesperació, la nostàlgia del passat, les esperances del futur... La clau de l'obra roman en el propi títol; Stelt és l'indret en el qual les gents es reagrupen, en ocasions com a guetos, o simples refugis.

Aquesta coreografia cedirà pas a la coreografia més nova del ballet. Estrenada el darrer mes de febrer, La consagració de la primavera es presenta com «una gran obra en què no es ressent en res la seva coexistència amb els grans noms del patrimoni de la dansa». El Ballet Nacional de Marsella destaca per la gran qualitat tècnica dels seus ballarins, la majoria dels quals s'han forjat a la seva pròpia escola.