«You're the one», de José Luis Garci, representarà Espanya als Òscar

La cinta narra una història basada en la postguerra

Els actors Iñaki Miramón, Lidia Bosch i Juan Diego en una imatge de la pel·lícula.

TW
0

La pel·lícula You're the one, de José Luis Garci, ha estat seleccionada per representar Espanya en l'Oscar a la millor pel·lícula de parla no anglesa a Hollywood, segons anuncià ahir l'Acadèmia de les Ciències Cinematogràfiques d'Espanya en un acte celebrat a la SGAE (Societat General d'Autors i Editors).

Interpretada per Julia Gutiérrez Caba, Jesús Puente, Lidia Bosch, Iñaki Miramón, Carlos Hipólito, Juan Diego, Ana Fernández, Manuel Lozano, Fernando Guillén i Marisa de Leza, You're the one (La història de llavors), està rodada en blanc i negre i, segons el mateix realitzador, suposa un gir en la seva carrera després dels melodrames Canción de cuna i El abuelo.

Garci, que en 15 minuts fou a la sala de premsa, assegurà que el seu darrer treball «marca un gir en els meus llargmetratges. Crec que com a director no puc donar més, però per primera vegada he fet una pel·lícula sincera». El director va aconseguir el primer Oscar per a una pel·lícula espanyola amb Volver a empezar i va repetir nominació fa dos anys amb El abuelo.

Garci va negar haver posat a la seva pel·lícula un títol en anglès com una fórmula per agradar a Hollywood, i va afirmar que desconeix què és el que els pot agradar allà del seu film, encara que apuntà que You're the one, si bé és una història allunyada del món, ubicada en la postguerra espanyola, és «una història universal» i amb capacitat per commoure.

«És un bon producte i si ells valoren els bons productes, aquest ho és», indicà Garci, que considera que la seva marxa de l'Acadèmia de Cinema d'Espanya fa dos anys "després de les acusacions d'una suposada compra de vots per El abuelo de cara als Goya" no significa, en absolut, que els acadèmics espanyols hagin comès una errada elegint You're the one per representar Espanya en els Oscars.