Fernando Schwartz ambienta a Mallorca la seva darrera novel·la

TW
0

Un viatge en vaixell entre Port d'Andratx i sa Foradada i una visita en autobús a la possessió de Robert Graves a Deià serviren de marc per a la presentació d'El enganyo de Beth Loring, el darrer llibre de Fernando Schwartz.

El llibre, amb el qual tanca la seva trilogia dedicada a les dones, s'inspira en successos i personatges reals. La novel·la reconstrueix, pas a pas, com es va anar construint un dels fraus socials més estridents de la nostra època. Aquest el protagonitza una bella i jove australiana que, acompanyada per la seva filla, arriba a Mallorca atreta per la fama d'un famós poeta britànic.

Ningú no coneix el passat de l'atractiva dona, però tampoc no és important per a la bohèmia estrangera de l'Illa. És l'època de la contracultura i l'esperit hippie. Segons Schwartz, una generació que «visqué un somni molt enganyós, del qual també en sortí enganyada».