TW
0

EP. Lió.
El neozelandès Clint Hallam, que rebé el primer trasplantament de mà realitzat al món, desitja que li sigui amputada la mà trasplantada, indicà a Lió el professor Jean-Michel Dubernard, que dirigí l'operació, realitzada el 23 de setembre de 1998 en aquesta mateixa ciutat francesa.

El metge francès declarà que «quan vaig veure Clint Hallam el mes d'agost passat aquest em digué que 's'ha d'amputar aquesta mà'». Dubernard precisà que havia vist el seu pacient per darrera vegada el mes d'agost i que li havia fet passar un examen mèdic complet, funcional i psicològic, que mostrà «una situació sense canvis des de fa sis mesos i que no requereix amputació».

La llei francesa protegeix el cos humà, assenyalà el cirurgià, i afegí, però, que «si l'òrgan estigués danyat o la vida del pacient sota risc», realitzaria l'amputació.

Hallam, de 49 anys, declarà anteriorment que volia ser amputat perquè l'evolució del seu trasplantament no el satisfeia i «els efectes secundaris de les drogues contra el rebuig són difícils de suportar».

Evocant símptomes de rebuig en diverses ocasions Hallam afirmà que «vaig adonar-me que al capdavall aquesta no és la meva mà».