Troben de cop fins a cinc esquelets de Tiranosaurus Rex als Estats Units

TW
0

Un equip de paleontòlegs nord-americans descobrí aquest estiu a l'estat de Montana fins a cinc esquelets fossilitzats de Tiranosaurus Rex que daten de finals del Cretaci. Tots cinc varen ser descoberts junts dins d'una superfície de diverses dotzenes de quilòmetres a la regió de Fort Peck Reservoir, prop de Hell Creek, a l'est de Montana.

El final de l'era del Cretaci es considera que va ser l'època de l'extinció dels dinosauris, fa almanco uns 65 milions d'anys. «De mitjana se sol localitzar un tiranosauri cada deu anys. Per la qual cosa, trobar-ne cinc de cop, no està gens malament», es congratulà l'autor d'aquesta descoberta excepcional Jack Horner. A hores d'ara encara és prest per afirmar si aquests esquelets estan del tot sencers. «Però sabem que cada un d'ells està almanco complet en un 30 per cent», afegí l'investigador.

Aquest descobriment servirà per avançar més en la forma de vida d'aquests animals. De moment, la troballa d'aquests cinc exemplars en un espai reduït ja fa suggerir als científics nord-americans que els tiranosaurus Rex eren potser animals més comuns del que es pensava en un principi. Les excavacions per tal de saber amb certesa l'estat d'aquestes restes continuen endavant.