Manacor s'obre a les creacions més íntimes dels fotògrafs contemporanis

La torre dels Enagistes inaugura una exposició itinerant amb obres de 14 creadors

L'heterogeneïtat d'estils destaca per sobre de tot en la fotografia mallorquina.

TW
0

Sota el títol de la Fotografia contemporània a Mallorca s'inaugura avui a la torre dels Enagistes de Manacor una mostra de l'obra de catorze creadors fotogràfics, nascuts o vinculats a la nostra illa.

Amb l'objectiu de donar a conèixer l'anomenada fotografia d'autor. es presenten obres d'artistes com ara Carlos Barrantes, Juan Antonio Briñas, Gabriel Czernikowski, Tony Catany, Pere Colom o Gabriel Lacomba, Miquel Font i Antoni Socias, entre d'altres.

Les fotografies que s'exposen, tres de cada autor, són resultat d'una acurada selecció entre les seves obres i a través d'elles se cerca reflectir el vessant més autoexpressiu i íntim de cada fotògraf. Aspecte que es té en compte a la vegada que a la direcció que emprenen les seves recerques per al futur. L'exposició, segons ressenya Maria Josep Mulet al catàleg, incideix també en el joc de l'heterogeneïtat que caracteritza la fotografia a Mallorca.

Els paisatges illencs, motius tradicionals i el folklore es mesclen amb retrats avantguardistes i imatges contradictòries i postmodernes mostren l'alt nivell de creativitat que ha assolit la fotografia dels artistes relacionats amb l'Illa. Un art al qual també han sabut arribar a través d'un procés creatiu mixt. Es tracta de la fotografia com excusa d'autors com ara Socias, Joan Miquel Ferrà o Pere Colom, en què no està en joc la fotografia en si mateixa, sinó la superació de les fronteres entre els diferents llenguatges artístics.

El retorn a l'essència de la càmera obscura és també recollit a la mostra a través de les obres de Gabriel Lacomba. Es tracta d'imatges estenopeiques creades amb objectes de procedència quotidiana per retratar elements del cos humà. Obres paradoxals que contrasten amb les de Joan-Miquel Ferrà i Pere Colom, que trastornen la tradició mitjançant l'experimentació amb els materials i els suports per arribar a les connotacions pictoricistes que recorden l'expressionisme abstracte, el neodadà i el pop.