Ni el suport de Hollywood salvà 'El pes de l'aigua' de ser xiulada a Donosti

L'esperat film de Kathryn Bigelow decep els crítics al Festival de Cine

TW
0

La molt esperada pel·lícula de Kathryn Bigelow El pes de l'aigua, que es va projectar ahir al Festival de Cinema de Sant Sebastià, va tenir una freda acollida per part del públic i la premsa especialitzada. El film decebé, i els crits i els xiulets ompliren la sala al final de la projecció oficial de la cinta, que no se sosté ni amb els magnífics pesos pesants de Sean Penn, Catherine McCormack i Sarah Polley. Una de las poques directores que té el suport de la indústria de Hollywood, on ha demostrat el seu talent en films arriscats com Dies estranys s'enfonsa en aquesta pel·lícula en què adapta sense èxit el best seller d'Anita Shreve.

L'acció d'El pes de l'aigua transcorre en una petita illa de pescadors situada davant la costa de New Hampshire, i s'hi entremesclen passat i present. Mentrestant, Ca que lladra no mossega, que va concursar ahir en la secció oficial del Festival de Cinema de Sant Sebastià, és un disbarat del coreà Bong Joo-Ho, que en la seva òpera prima ha fet una comèdia d'humor negre i absurd, en què hi ha homes que maten cans, homes que mengen cans i dones avorrides i boges per tenir el seu moment de glòria en la televisió.

En un d'aquests immensos edificis estereotipats de la gran ciutat viu el protagonista, un professor d'universitat a l'atur i crispat pels continus lladrucs d'un ca. Un humor oriental fet a base de cops estrambòtics i desmesurats que, com assegurà el director coreà Joon-Hou en la roda de premsa posterior a la projecció del film, pocs espectadors del seu país arribaren a assumir.

I una pretesa crítica social que també, segons assenyalà el cineasta, alguns coreans captaren i de la qual altres dels seus conciutadans no s'assabentaren. L'actriu protagonsita és la coreana Bae Doo-Na. Achero Mañas plasma la problemàtica del maltractament de menors en el seu primer film, El Bola, que es va projectar ahir a Zabaltegi i que opta al premi Nous Realitzadors. També varen ser presents a la mostra House or orgies, del suec Mathieu Séller; In the mood for love, del director xinès Wong Kar-wei; i Lost Killers.