Breus

TW
0

• ART

Del Chillida leku a Berlín L'escultura Berlín, que l'artista basc Eduardo Chillida creà a petició de la Fundació Patrimoni Cultural de Prússia, inicià ahir el seu trasllat des del Chillida leku a Hernani fins a Alemanya, on serà ubicada de manera permanent al pati d'entrada de la Cancelleria. Obra en acer de quasi sis metres d'altura i 90 tones de pes, la peça estava situada fins ara a l'entrada del museu que l'escultor guipuscoà inaugurà recentment al casal de Zabalaga. L'escultura, que té dos pilars que es nuen transversalment a la part superior, simbolitza la reunificació de Berlín i serà col·locada a la nova Cancelleria, edifici situat davant del Reichstag, actual seu del Parlament, i on el cap del Govern alemany rebrà els seus convidats més il·lustres.EFE.

• EXPOSICIONS

Homenatge al filòsof Walter Benjamin Mé d'un centenar d'exlibris, realitzats per artistes com Chillida, Tàpies, Guinovart o Subirachs, s'exposen des d'ahir a Barcelona, uns dies abans que la Universitat de Barcelona aculli la Conferència Internacional Walter Benjamin, dedicada al filòsof alemany, que se suïcidà a Portbous el 1940 davant de l'assetjament dels nazis. Els organitzadors, el crític d'art francès Alain Moreau i el professor Joan Lluís de Yebra, conceberen l'exposició el 1994 i pensaren en la participació d'artistes avui desapareguts, dels quals ha quedat el seu exlibris d'homenatge, com Daniel Argimon, Manel Bea, Joan Brossa, August Puig i Manel Viusà. La mostra serà el pòrtic del Congrés, en el qual participaran intel·lectuals i especialistes com Umberto Eco o Jorge Semprún.EFE.

• ARQUITECTURA

Repàs del segle XX a l'Expo de Hannover El pavelló d'Espanya a l'Expo Hannover 2000 inaugurà ahir la mostra Arquitectura espanyola del segle XX, organitzada en col·laboració amb el Deutsches Architektur-Museum. L'exposició està integrada per 151 obres realitzades a Espanya al llarg del segle XX, representades a través de 122 dibuixos originals, 175 plafons amb text, plànols i fotografies, 32 maquetes i 15 peces de mobiliari.EPR.

• TRASPÀS

El més destacat poeta d'Israel Yehuda Amichai, un dels poetes més destacats d'aquest país, va morir ahir als 76 anys d'edat, a Jerusalem. Amichai, que tenia càncer de fa dos anys, arribà amb la seva família a Palestina quan era un Protectorat britànic el 1935, i quan el nazisme ja s'havia apoderat de la seva Alemanya natal. El 1955 publicà la seva primera col·lecció de poemes sota el títol Ara i els altres dies, la qual varen seguir altres 30 llibres, alguns d'ells en prosa. A partir del seu segon llibre, Amichai esdevingué el poeta més important de la nova generació d'israelians.AFP.