Vint artistes locals uneixen esforços en una mostra que celebra el centenari d'Inca

TW
0

Vint artistes inquers han unit els seus esforços i una part important de la seva obra amb motiu d'una exposició muntada amb motiu de la celebració del centenari de la ciutat.

Amb el títol de Topònim de partida, Pintura i escultura per a un centenari, noms com Lluís Maicas, Aina Lorente, Pere Gelabert, Joan Vallespir, Teresa Fiol, Xavier Andreu, Aina Cortés, Rafel Garau, Glòria Gomila o Sebastià Llabrés han aportat el seu gra d'arena en una exposició que romandrà oberta a Sa Quartera des del proper divendres i fins l'u d'octubre.

També intervenen a la mostra Antoni Socias, Maria Prats, Maria Eufrina Ramis, Pere Reus, Antoni Rovira, Àngela Pericàs, Maria Llompart, Antoni Llompart, Catalina Salas i Gabriel Siquier. La regidora de Cultura, Joana Rosselló, i el comissari de l'exposició, Biel Amer, presentaren oficialment la mostra. Rosselló indicà que «s'ha intentat agafar els artistes més clàssics fins als representants de les noves generacions».
Per la seva banda, Amer explica que «s'ha aconseguit reunir tres generacions d'Inca». També manifestà que «ara ens trobam una tercera generació que puja forta amb pintors com són el cas de Toni Socies o Àngela Pericàs. Es viuen temps molt propicis dins l'art inquer i és molt important per al llegat contemporani». L'exposició compta amb la col·laboració de Sa Nostra i del Consell de Mallorca.