La Mostra de Venècia entra en competició

Les pel·lícules «Doctor T and the woman» d'Altman i «Palavra e utopia» d'Oliveira inicien les sessions

TW
0

La presència de dos grans mestres com el nord-americà Robert Altman, amb Doctor T and the woman, i el portuguès Manoel de Oliveira, amb Palavra e utopia, animaren la competició en els primers compasos de la 57à edició de la Mostra Internacional de cine de Venècia.

Després de la inauguració oficial amb el glamour de Clint Eastwood (que rebé el Lleó d'Or) i, sobretot, Sharon Stone, el certamen entrà ahir de ple a les sales del Lido i això que la pluja, que no ha parat de caure des de la cerimònia d'obertura, arruïnà la gran festa amb saltimbanquis programada pel director de la Mostra, Alberto Barbera.

A més de Space Cowboys, la darrera obra d'Eastwood, la jornada inaugural del festival permeté veure els dos primers films del concurs i un grup triat de títols, sense oblidar-se dels curts i els documentals. Uttara, de l'indi Buddhadeb Dasgupta, una demostració de colors i essències de l'exotisme oriental, fou l'encarregada d'obrir la competició junt amb la italiana I cento passi, les cent passes que separen la casa del protagonista de la del seu assassí.

La pel·lícula de Marco Tulio Giordana, que reconstrueix l'homicidi per part de la màfia de Peppino Impastato, el fill d'un capo que es rebel·la contra el seu destí i la cultura del silenci, es guanyà els primers aplaudiments del festival. L'única cinta espanyola present a la Mostra, Monos como la Becky, del català Joaquim Jordà, es projectarà en la secció Nuovi territori, que aposta pel cinema que experimenta amb nous llenguatges audiovisuals.