Els espectadors balears es decanten cada vegada més pel cinema espanyol

Tot i això, només un dotze per cent escull les pel·lícules de producció estatal

TW
0

Les dades publicades al darrer anuari de l'Institut Nacional d'Estadística afirmen que dotze de cada cent persones que van al cinema a les Balears es decanten per l'espanyol, mentre que la resta d'espectadors prefereixen la indústria estrangera. Aquest estudi assenyala que més de 2'3 milions de persones anaren al cinema l'any 1998. De totes aquestes, poc més de dos milions, el 88'11 per cent, escolliren el cinema estranger i 280.531 es decantaren per diferents produccions de la nostra indústria cinematogràfica.

Diari de Balears ha parlat amb alguns empresaris cinematogràfics de les Illes per copsar la seva opinió referida a aquestes dades. Joan Olives, propietari dels Chaplin, considera que «no té sentit fer un estudi comparatiu per anys, ja que la qualitat i quantitat de les pel·lícules espanyoles varia». De tota manera, Olives creu que «ara estam més o manco al mateix nivell que la resta de l'Estat pel que fa al cinema espanyol i que és evident que ha augmentat considerablement el nombre d'espectadors que a les Illes es decanten per aquest cinema».

D'altra banda, Rafel Salas, responsable entre altres dels cinemes Portopí, declara que «en vuit anys s'ha duplicat la quantitat d'espectadors que trien el cine fet a l'Estat i això és un símptoma del bon estat que presenta ara aquesta indústria cinematogràfica». Salas creu que aquest augment és degut no «només a la bona qualitat del nostre cine, sinó al fet que van desapareixent els prejudicis i ja no se sent tant allò de 'si la pel·lícula és espanyola jo no hi vull anar' i no hi ha tanta predilecció pel cinema nord-americà».