Còctels amb denominació d'origen balear

De cada vegada més els productes de les Illes s'utilitzen en la fabricació d'aquests combinats

La presentació dels còctels és també una part molt important. | C. Viera.

TW
0

Els mesos de l'estiu, quan la calor és molt forta i l'aire calent, ve de gust refrescar-se. Una bona i original manera de fer-ho és amb els còctels.

Carlos Gornés, regent del Guacamayo i expert cocteler amb un llarg currículum i multitud de premis al seu darrere, ens suggereix un parell de receptes per passar la set i de passada una estona divertida.

Els licors i alcohols amb denominació d'origen de la nostra comunitat tenen cada vegada més acceptació entre el públic, i la utilització d'aquests elements per a l'elaboració d'aquests combinats és només una altra més de les possibilitats que ens ofereixen les begudes de les nostres Illes.

A banda d'aquests productes típicament illencs, les destil·leries i licoreries balears fabriquen gran quantitat de licors que tenen altres procedències i que es coneixen internacionalment, com el rom o el curasão, que cada dia s'utilitzen més en aquest sector.

Substituir la ginebra d'alguns clàssics com el ginlet o el ginfizz pel xoriger menorquí és només una de les possibilitats que ens ofereixen els nostres licors.

La mescla de palo amb sifó és un bon exemple de la cocteleria popular basada en productes illencs.
Aquesta combinació encara continua sent una beguda popular, però les barreges d'aquest licor tan típicament mallorquí han evolucionat cap a mescles més sofisticades. Les herbes, malgrat ser una beguda que es beu sense combinar amb cap altra, també presenten possibilitats de ser complementades amb altres begudes que contrastin amb el seu sabor, com ara el bitter.