Curiosos i professionals del sector del disseny gràfic tenen
cita obligada a partir d'ahir al Centre Social Flassaders del barri
de sa Gerreria. Sota el títol de «Signes del segle», una gran
mostra revisa en diversos àmbits el que han estat 100 anys de
disseny gràfic a Espanya, aportant un recorregut farcit de
curiositats on es troben les propostes més efectives, més
emblemàtiques o més creatives proporcionades al llarg del XX.
Organitzada pels ministeris d'Economia i Hisenda i Cultura, i
duita a Palma gràcies a la col·laboració del Gover balear i Cort,
la mostra ofereix un recorregut per les principals creacions que
han marcat i impulsat el món del disseny a Espanya, sota la batuta
de tres destacades figures del sector: Alberto Corazón, Enric Satué
i Emilio Gil.
L'acostament envers el que és un món omnipresent en la
quotidianitat, malgrat no gaudir del reconeixement i l'impuls que
li serien propis, es realitza a través de l'organització del
material en diversos àmbits aclaridors. Així, la mostra s'obre amb
un recorregut pel segle a través de 100 peces representatives, una
per any, entre les quals figuren el menú de Picasso per Els 4 Gats,
del 1900, la primera llauna d'oli Carbonell (1904), els senyals de
circulació vials (1908), la primera capsa d'ensaïmades de disseny
circular (1924), el joc de cartes espanyoles de Fournier (1935),
fins a arribar a productes mes recents com la promoció publicitària
de «Norit», amb el xotet i el seu llaç vermell (1960), les
innovadores bosses de cartró de «Vinçon» a Barcelona (1972), la
capsa de cigarrets «Farias» (1978), el símbol de «La Caixa», extret
d'un llenç de Joan Miró (1981) o la capsa de sabates Camper (1998).
Altres àmbits connecten l'espectador amb els elements
imprescindibles del llenguatge del disseny, entre els quals compten
color, textures, formes i lletra, entre d'altres.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.