100 peces mostren «Els signes d'un segle». Fotos: T.A.

TW
0

Curiosos i professionals del sector del disseny gràfic tenen cita obligada a partir d'ahir al Centre Social Flassaders del barri de sa Gerreria. Sota el títol de «Signes del segle», una gran mostra revisa en diversos àmbits el que han estat 100 anys de disseny gràfic a Espanya, aportant un recorregut farcit de curiositats on es troben les propostes més efectives, més emblemàtiques o més creatives proporcionades al llarg del XX.

Organitzada pels ministeris d'Economia i Hisenda i Cultura, i duita a Palma gràcies a la col·laboració del Gover balear i Cort, la mostra ofereix un recorregut per les principals creacions que han marcat i impulsat el món del disseny a Espanya, sota la batuta de tres destacades figures del sector: Alberto Corazón, Enric Satué i Emilio Gil.

L'acostament envers el que és un món omnipresent en la quotidianitat, malgrat no gaudir del reconeixement i l'impuls que li serien propis, es realitza a través de l'organització del material en diversos àmbits aclaridors. Així, la mostra s'obre amb un recorregut pel segle a través de 100 peces representatives, una per any, entre les quals figuren el menú de Picasso per Els 4 Gats, del 1900, la primera llauna d'oli Carbonell (1904), els senyals de circulació vials (1908), la primera capsa d'ensaïmades de disseny circular (1924), el joc de cartes espanyoles de Fournier (1935), fins a arribar a productes mes recents com la promoció publicitària de «Norit», amb el xotet i el seu llaç vermell (1960), les innovadores bosses de cartró de «Vinçon» a Barcelona (1972), la capsa de cigarrets «Farias» (1978), el símbol de «La Caixa», extret d'un llenç de Joan Miró (1981) o la capsa de sabates Camper (1998). Altres àmbits connecten l'espectador amb els elements imprescindibles del llenguatge del disseny, entre els quals compten color, textures, formes i lletra, entre d'altres.