Això dels concerts de les Nits Mediterrànies és estricta
puntualitat britànica. A les deu i cinc de la nit, a la fundació
Costa Nord no entrava ni un regidor de l'Ajuntamnet de Valldemossa.
El que va fer Uri Caine & Ensemble " que es tradueix com a magnífic
conjunt d'acompanyament instrumento-vocal" és diversificació,
modernització, hetorodòxia, multiplicitat d'estils, canvi de marxa
"musical, és clar... Allò que prefereixin.
No hi va haver ple com al recital de Phillip Glass. Però el 95
per cent de l'aforament ocupat a l'auditori valldemossí va emmudir,
sorprès, entusiasmat, en tots els casos impactat per les variacions
a tot tipus de ritmes, estils, conjuncions i sols instrumentals i
fins i tot recitals teatrals amb la histriònica veu de David Moss,
de Caine i el seu heterodox grup. Com perquè es repeteixi la festa
a un altre auditori.
El pianista americà ja havia adaptat i interpretat música de
Gustav Mahler, i per això ja va rebre el 1997 el premi
internacional «Toblacher Komponierhäuschen», i ara va decidir que
era el moment de recrear de forma peculiar i personalíssima les
diferents variacions per a clavicèmbal de dos teclats que J.S. Bach
va compondre per Johann G. Golberg.
Així ell i el seu grup de músics diversos comptà amb un bateria
i un Dj "impensable als temps del compositor barroc", que han
aconseguit donar al 250è aniversari de la mort del compositor
alemany de finals del XVIII, que compta amb tants homenatges,
sempre en la mateixa línia" un toc de color amb aquesta original
proposta.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.