TW
0

La llauna de sopa Campbell's, la Marilyn Monroe reproduïda fins a la sacietat amb viratges de color, o el mateix procés aplicat a la imatge d'Elvis Prestley són, potser, les obres que hom associa amb el Pop-Art dels seixantes. No és Warhol, emperò, l'únic representant d'un moviment que tingué veritables efectes revulsius en el panorama de l'art internacional.

«El fet que els creadors nord-americans de l'estètica pop siguin coneguts mundialment fa que hom pensi que es tracta d'un moviment americà, però el cert és que el corrent es desenvolupa paral·lelament a Anglaterra». Així ho indicà ahir Marco Livingston, comissari artístic, a la presentació de la retrospectiva d'obra gràfica del britànic Peter Phillips.

Emmarcada sota el títol de «Private Collection. Obra Gràfica 1965-2000», la mostra exhibeix al Centre de Cultura de Sa Nostra fins a principis de setembre una repassada als treballs d'aquest creador a través de 41 de les seves obres. L'exposició, així mateix, proporciona a l'espectador una mirada sumària a l'evolució d'aquest moviment artístic, des dels primers usos d'aquest col·lectiu de la serigrafia com a tècnica artística "ja no limitada als cartells publicitaris" fins a les creacions elaborades amb noves tecnologies d'edició perdurable.

Al marge d'una antològica realitzada a la Tate Gallery londinenca ara fa vint anys, aquesta és la primera retrospectiva realitzada per Phillips, resident en temporades alternes als Estats Units, Suïssa i Mallorca. Fou ell mateix qui destacà, entre els trets que defineixen la seva obra, l'ús d'iconografies populars «destinades a la gent en general», fruit del seu interès per la quotidianitat i l'expressió directa.