La llauna de sopa Campbell's, la Marilyn Monroe reproduïda fins
a la sacietat amb viratges de color, o el mateix procés aplicat a
la imatge d'Elvis Prestley són, potser, les obres que hom associa
amb el Pop-Art dels seixantes. No és Warhol, emperò, l'únic
representant d'un moviment que tingué veritables efectes revulsius
en el panorama de l'art internacional.
«El fet que els creadors nord-americans de l'estètica pop siguin
coneguts mundialment fa que hom pensi que es tracta d'un moviment
americà, però el cert és que el corrent es desenvolupa
paral·lelament a Anglaterra». Així ho indicà ahir Marco Livingston,
comissari artístic, a la presentació de la retrospectiva d'obra
gràfica del britànic Peter Phillips.
Emmarcada sota el títol de «Private Collection. Obra Gràfica
1965-2000», la mostra exhibeix al Centre de Cultura de Sa Nostra
fins a principis de setembre una repassada als treballs d'aquest
creador a través de 41 de les seves obres. L'exposició, així
mateix, proporciona a l'espectador una mirada sumària a l'evolució
d'aquest moviment artístic, des dels primers usos d'aquest
col·lectiu de la serigrafia com a tècnica artística "ja no limitada
als cartells publicitaris" fins a les creacions elaborades amb
noves tecnologies d'edició perdurable.
Al marge d'una antològica realitzada a la Tate Gallery
londinenca ara fa vint anys, aquesta és la primera retrospectiva
realitzada per Phillips, resident en temporades alternes als Estats
Units, Suïssa i Mallorca. Fou ell mateix qui destacà, entre els
trets que defineixen la seva obra, l'ús d'iconografies populars
«destinades a la gent en general», fruit del seu interès per la
quotidianitat i l'expressió directa.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.