Mil poetes i poetesses s'uneixen per reclamar la unitat dels Països Catalans

TW
0
C.C. Palma. Amb la intenció de fer pinya per reclamar la unitat de la llengua catalana, la reunificació nacional i la sobirania política dels Països Catalans, un grup de poetes treballa des del Maresme per recollir un miler de signatures de poetes i poetesses en adhesió a aquests objectius.

Sota el lema de «1000 poetes per la llibertat», la campanya engegada ara fa dos anys arriba a les Illes per aconseguir l'adhesió d'escriptors sensibles al manifest dels autors, que, fins al moment, ha arreplegat 280 signatures, principalment del País Valencià i del Principat.

Des de l'organització es convida els creadors a subscriure un manifest en el qual s'assenyala, entre d'altres punts, la implicació dels poetes «al procés que Catalunya convisqui com a poble lliure entre els altres pobles lliures de la Terra», sense «restar indiferents davant de l'enfrontament dels partits polítics dels Països Catalans», la manifestació d'«una voluntat d'unitat nacional» i d'«un crit d'alerta als nostres conciutadans perquè mantenguin l'esperit vigilant en la salvaguarda de la nostra identitat i unitat nacionals».

Segons el comunicat tramès ahir a través de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana per difondre la campanya a Balears i Pitïuses, «per adherir-s'hi no importa que els poetes tenguin gran renom, ni tan sols que tenguin obra publicada. N'hi ha ben bé prou que escriguin poesia i sentin que dintre seu encara hi batega una ànima poètica». Els interessats a adherir-s'hi al costat de signants com Joan Brossa o Rafael Vallbona ho han de comunicar al telèfon 93.795.00.90, o bé a l'adreça c/Riera de Sant Martí, 34, 08358 d'Arenys de Munt, el Maresme.