La màgia de Canales obrirà la gran temporada de Ballet de l'Auditòrium

Una «Cenicienta» moderna i molt flamenca amb ballarins de primera n'és l'argument

A l'espectacle el ballarí representa la fada reconvertida en un bruixot.

TW
0

El gran Antonio Canales i el seu ballet flamenc encetaran el proper dia primer de juliol la cinquena Temporada de Ballet a l'Auditòrium de Palma. Per a l'esdeveniment es presentarà la coreografia de La Cenicienta, una ventafocs que balla per «bulerías», taconeja, canta fandangos i va a la compra amb el seu carretó, però mirant el món amb els ulls dolços i infantils de l'heroïna infantil.

La Cenicienta de Canales es presenta a través d'una nova lectura que transporta aquest mite al món dels adults, per reencarnar-lo aquí i ara, en la nostra realitat, de vegades de manera dura i dramàtica i d'altres feliç, però sobretot amb molt de realisme i en el fons de l'argument de l'espectacle, el desig de la protagonista, interpretada per Cristina Gómez, d'estimar i ser estimada tal com Perrault ho reflectí en el seu conte al segle XVII.

El príncep, interpretat per la gran promesa Juan de Juan, també és un jove d'ara. Sense capa i sense espasa però amb unes botes de flamenc en els seus peus que el fan capaç d'encendre flamarades en el cor de la Ventafocs i enamorar-la amb la seva bondat, generositat i art.

En el front oposat, les germanastres, abillades de manera elegant amb les seves bates. Pel que fa a la fada padrina, aquesta es converteix en un bruixot que és interpretat pel mateix Canales, un bruixot amb molta gràcia, un mestre de cerimònies del qual van sorgint tots els personatges com si els hagués tingut ficats dins del bagul del temps i ara en sortissin amb renovada vitalitat, adaptats al temps actual, però moguts pels sentiments que sempre han estat el motor del món: l'amor i la passió.