Premi
El menorquí Antoni Pedraza (Ciutadella, 1969) ha obtingut el primer premi en el Saló de Primavera de Pintura organitzat per l'Ateneu de Maó amb l'obra Sortida, acrílic basat en l'abstracció. La decisió del jurat qualificador i l'entrega del guardó, dotat amb 350.000 pessetes que aporta la Fundació Rubio i Tudurí, se celebrà ahir vespre a les dependències de l'Ateneu. El Saló de Primavera registrà enguany la participació de 37 obres, de les quals 23 foren seleccionades per a l'exposició que es podrà visitar fins el pròxim deu de juny. EFE.
• LITERATURA
Príncep d'Astúries
Els pròxims dies 30 i 31 de maig tindran lloc a Oviedo les reunions del jurat encarregat d'atorgar el premi Príncep d'Astúries de les Lletres 2000, quart dels vuit guardons internacionals que convoca enguany la Fundació Príncep d'Astúries i que aquest 2000 compleixen la seva XX edició. A aquest premi opten un total de 31 candidatures E.P.
• PUBLICACIONS
Siruela
De la Xina mil·lenària se sap que era un poble refinat a la recerca d'harmonia amb la naturalesa i que inventaren la pólvora, la brúixola o la seda. Però també que el seu concepte sobre la sexualitat està a anys llum d'Occident. Aquest és el tema del llibre La vida sexual en la antigua China, de R.H. Van Gulik. El concepte de sexualitat i els secrets dels seus costums eròtics varen estar molt organitzats i pensats a l'antiga Xina, on existien manuals de cambra, àlbums il·lustrats, receptaris o relats pornogràfics, segons es descobreix en aquest llibre considerat un «clàssic», escrit pel sinòleg francès R.H. Van Gulik (1910-1967) i que ara publica Siruela en una acurada edició amb traducció de Rosa Blanco Facal. EFE.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.