Imatges que Max creà per al llibre «Òrfiques», un volum sobre mitologia i ficció.

TW
0

Quan la ciència es presenta davant els seus estudiosos sota formes més atractives més enllà del text i els números, sovint acostuma a ser més mengívola i, per tant, més captivadora. Aquest és el nou repte que ara s'ha fixat un dels artistes més consagrats en el món del còmic, com és Max qui, sota la creativitat de les seves vinyetes i dibuixos, té la missió d'il·lustrar llibres sobre filosofia i més concretament, les cites dels autors tractats en cada volum.

Així ho avançà a Diari de Balears aquest gran creador d'historietes, pare del Peter Pank i de conegudes sèries com Nosotros somos los muertos. El dibuixant, guionista i editor, la trajectòria professional del qual ha estat reconeguda a Barcelona amb el Gran Premi del Saló del Còmic en la seva XVIII edició, va admetre que per ell el projecte és tota una aventura malgrat tenir experiència en la il·lustració de llibres de text o contes infantils tals com La Bibliteca de Turpin o El León i el ratón.

Segons explicà el dibuixant, la iniciativa fou d'una professora de filosofia, Mayte Larraury, qui després de pronunciar algunes conferències en l'Institut on imparteix classes, decidí reforçar la seva tasca de divulgadora de coneixements filosòfics tot escrivint les seves investigacions i les teories de pensadors actuals en llibres. Mayte, conscient dels treballs d'en Max i en particular de l'obra Òrfiques "un llibre sobre mitologia, ficció i filosofia" contactà amb ell per encomanar-li la feina d'acompanyar de dibuixets el màxim de representatius a les cites i textos dels filòsofs contemplats.

La idea inicial és que cada llibre correspongui a un autor i a un tema de manera que s'aniran escrivint planes i dibuixant escenes fins a formar una col·lecció d'una vintena de quaderns de 120 planes cada un.