Un peculiar i cada vegada més convencional triangle amorós, en
què la tercera persona no és física, sinó immoble. Un home que
descuida les relacions afectives per una ofegada dedicació
empresarial. Vivències que es desenvolupen a Historias de amor de
Toni Cabré, el quart muntatge de Produccions de Teatre Sa Nau,
dirigit pel director de la Càtedra Cubana d'Arts Escèniques,
Giraldo Moises Cárdenas, que s'estrena avui a les 22 hores al
Centre d'Art i Moviment.
"Què vol transmetre «Historias de amor»?
"El muntatge em va atreure des del primer moment perquè no conta
una història comuna d'un triangle amorós, sinó que relata un
conflicte sobre la ruptura de la relació de parella a la recerca
d'una bona renumeració econòmica, sense tenir en compte els valors
humans. Es tracta d'una obra contemporània, en què conflueixen
interessants crítiques socials, com a resultat d'un fructífer cicle
de formació interpretativa que he impartit a la primera promoció
d'alumnes de tercer curs de Sa Nau.
"Quina ha estat l'experiència de dirigir una obra fonamentada
en texts en català, a pesar ara s'interpretarà en
castellà?
"Després de 62 posades en escena, al llarg de la meva trajectòria,
aquesta és la primera vegada que acomet una adaptació procedent del
català. Toni Cabré m'ha impressionat perquè no imposa cap tipus
d'acotacions estructurals, per la qual cosa dóna més llibertat al
director per crear. En relació a la llengua de l'obra de moment
s'estrenarà a Palma en castellà, però està prevista una gira
peninsular que començarà en el mes d'octubre a l'Institut del
Teatre de Barcelona, on es representarà en català. Després
visitarem Castella-la Manxa i la Sala Triángulo de Madrid.
"Quin mètode interpretatiu conflueix en el
muntatge?
"Els actors posen en pràctica els diferents mètodes d'interpretació
apresos al llarg del curs com són els de Brecht, Grotowski i
Stanislavski, a través dels quals es donen emocions, la utilització
de ressonàncies o fins i tot el qüestionament directe amb el
públic.
"Quin presenta més dificultat escènica?
"Sens dubte el mètode de Brecht és el més complex per als actors,
perquè és el que necessita més temps per poder-lo madurar i on a
més és imprescindible dominar les transicions en què la ideologia
de l'intèrpret juga un important paper.
"En quina situació es troba el teatre cubà?
"El teatre del meu país gaudeix de molt bona salut, tenint en
compte que les dues banderes de la revolució cubana són precisament
la salut i l'educació. Tot i que rep subvencions estatals, aquestes
són poques, per la qual cosa hem desenvolupar molt més la
imaginació escènica. Així i tot es donen importants moviments
culturals com és el cas del Festival Internacional de Teatre de
l'Havana, en què es produeix una gran riquesa d'intercanvi entre
les companyies d'arreu del món.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.