Poblers i llubiners celebren el pancaritat a Crestatx i a l'ermita del Sant Crist

TW
0

Crestatx i l'ermita del Sant Crist varen acollir ahir els pancaritats dels poblers i dels llubiners, que un any més compliren amb la tradició i ompliren fins a dalt els recintes de les ermites.

Els poblers foren els més matiners portant en processó Santa Margalida fins a l'ermita. Després de missa es reté un petit homenatge a Nadal Crespí, Pedro Crespí i Pep Moyà, tres persones que han fet molta feina per fer reviscolar la romeria.

A migdia tingué lloc el 38è certamen de la cançó del camp, durant el qual es va fer una menció especial de madò Merella com la cantadora amb més carrera. A la cita no faltaren la presidenta del Consell Insular, Maria Antònia Munar, o consellers del Govern com Celestí Alomar o Joan Mesquida o el parlamentari Jaume Matas. Precisament algunes d'aquestes autoritats repetiren a Llubí, on s'havien muntat parades amb llibres, artesania i algunes de les associacions locals. Prop de mil llubiners menjaren paella i assaboriren les 60 ensaïmades i les 200 botelles de vi i cava que l'Ajuntament va repartir.