L'essència del teatre barroc brillà en el tradicional Davallament de Consolació

La crítica social esdevingué el rerefons de l'acte solemne de Sant Joan

TW
0

C. VENY . Sant Joan.
La vertadera essència de la teatralitat de l'època barroca guarní el tradicional Davallament de Sant Joan que es desenvolupa en el santuari de Consolació del poble la nit del Divendres Sant a partir de les 21.00 hores.

Un nombrós públic omplí, de gom a gom, l'esplanada de Consolació per veure la representació dels passatges evangèlics de la Crucifixió de Jesucrist que s'articulen a partir de tres parts fins a concloure en un total de vuit actes, en els quals participaren un centenar d'actors de totes les edats.

Com cada any, el Davallament santjoaner destacà per la seva vessant de crítica social. De fet, en el decurs de l'escenificació religiosa, una veu en off realitzà uns parlaments en al·lusió als problemes de la realitat quotidiana i que tenen l'objectiu d'induir al públic a la reflexió. «De cada cop la gent és més insensible envers la gent que pateix fam en el món», manifestà la veu.

La banda sonora de l'escenificació del Davallament és, sense dubte, un dels guarniments més importants en la representació. La novetat d'enguany ha estat la introducció d'una peça de música interpretada amb un flabiol i un tamborí que atorgaren una sabor d'arrel mediterrània a l'escenificació Joan Morey fou el músic encarregat de tocar el flabiol, així com el compositor de la inèdita peça. Mateu Gayà fou el responsable de tocar el tambor.