Les processons s'enceten amb canvis d'itineraris

Les modificacions de recorregut no afectaran els del Dijous i el Divendres Sant

TW
0

Les processons de Setmana Santa comencen amb alguns canvis en els seus itineraris, a excepció de les dues centrals, la del Dijous i el Divendres Sant. Ahir, el president de l'Associació de Confraries, Tomàs Darder, i la presidenta de Mallorca, Maria Antònia Munar, presentaren el conjunt d'actes processionals que s'esdevindran aquests dies. En el decurs de l'exposició, el president dels confrares posà en relleu que algunes processons experimentaran alguns canvis en el seu recorregut. Aquests es veuen obligats pel fet que les processons començaran al mateix lloc on acabi la seva predecessora.

Pel que fa a la processó central de la setmana, la del Dijous Sant, no té cap variació. D'acord amb el recorregut habitual, començarà i acabarà a l'església de la Sang. El Divendres Sant el punt de trobada serà l'església Sant Francesc, i s'arreplegarà a l'església del Socors. Tot seguit, en aquest temple, es procedirà al solemne cerimonial del Sant Enterrament, amb la presència dels estendards de les confraries.

Pel que fa als actes dels dies previs, demà diumenge a les 10.00 hores hi haurà la benedicció de palmes i rams a la catedral, i a les 18.00 hores a l'església de Sant Jaume partirà la processó de l'entrada triomfal de Jesús a Jerusalem, que acabarà a Santa Clara.

Dilluns, la processó del Crist de l'Agonia partirà del monestir a les 20.30 hores, fins a arribar a Sant Nicolau. L'endemà, la confraria de la Verge de la Dolorosa partirà de l'església a la mateixa hora i s'arreplegarà a la Sang. Dimecres la plaça de l'Hospital serà el punt de partida dels confrares del Crist de la Santa Creu, que acabarà a l'església parroquial de Santa Creu. L'enllaç dels punts de sortida de les processons en el punt de tancada de la del dia anterior s'esdevé per motius d'organització.

En el decurs de la roda informativa, es destacà el gran increment de confrares dels darrers anys, així com la intenció del Consell d'instar que l'any que ve el Dijous Sant sigui mitja festa.