Homenatge a Rodari
La figura i l'obra de Gianni Rodari, el més important escriptor italià de literatura per a nins, serà objecte de diversos homenatges durant els pròxims dies en coincidència amb el vigèssim aniversari de la seva mort. Una sèrie d'exposicions, congresos i representacions teatrals dels seus textos serviran per recordar en diverses ciutats italianes l'autor de la famosa Grammatica della fantasia, traduïda a més de vint idiomes. Poeta, escriptor i periodista, Rodari va ser guardonat amb el premi Andersen, el màxim reconeixement internacional per a la literatura infantil el 1970, deu anys abans de la seva mort, el 14 d'abril de 1980, als 60 anys. Després dels seus començaments com a redactor polític i de successos en el diari L'Unitá, Rodari fundà el 1950 el primer setmanari italià per a nins, Il Pioniere, i també va dirigir Il giornale dei genitori entre 1968 i 1977. EFE.
Hierro no té pressa per escriure
Un any després de ser elegit acadèmic de la Llengua i de rebre el Premi Cervantes, el poeta José Hierro no té pressa per escriure un llibre ni sent temor que s'oblidin d'ell si no el fa. Com sempre, segueix pensant que «quan no es té res a dir el millor és callar». Aquesta màxima ha regit la vida d'aquest poeta que, als seus 78 anys acabats de complir "va néixer el 3 d'abril" du tres mesos sense sortir pràcticament de casa, afectat d'una forta grip que li ha complicat la malaltia pulmonar que pateix. En aquest estat, Hierro no troba la tranquil·litat necessària per començar la preparació d'una cosa que el preocupa: el seu discurs d'ingrés en la Reial Acadèmia Espanyola. EFE.
• PINTURA
Mostra de Pere Ysern a Barcelona
Una selecció de la pintura de temàtica parisenca de l'artista català Pere Ysern Alié (1875-1946) es mostra aquests dies en la Sala Parés de Barcelona. Després d'una enriquidora experiència a Roma, Ysern quedà enlluernat per París, on arribà el 1899 a la recerca d'una sortida a la influència modernista que tant de pes havia obtingut entre els pintors novells a finals del segle XIX. Ysern, acompanyat pel seu amic i veí Hermen Anglada Camarasa, s'instal·là a Montparnasse i es va inscriure a l'Acadèmia Colarossi, freqüentada també per Isidre Nonell. En l'exposició es poden contemplar alguns dels temes que més fascinaren Ysern: les visions del Sena amb diferents fons d'edificis emblemàtics, l'Òpera i el món fascinant de les seves ballarines, la desfilada de personatges de Montmartre, el Moulin Rouge i els cabarets. La companyia d'Anglada Camarasa va influir notablement en l'obra d'Ysern i fruit d'aquella relació, el segon va estar convidat a Mallorca a la casa del primer. Il·lustren precisament aquella amistat alguns quadres de temes mallorquins que reflecteixen la fusió d'Ysern amb aquell paisatge. EFE.
• PINTURA
Hernández Pijuan, a l'Acadèmia
Emoció i reflexió són conceptes necessaris en enfrontar-se amb la creació d'una obra, segons el pintor català Joan Hernández Pijuan, que ingressà ahir a l'Acadèmia de Belles Arts de Sant Ferran amb un discurs que versà sobre la seva «opció» en «la (impossible) ensenyança de la pintura». Hernández Pijuan va prendre possessió del seient que deixà vacant el pintor Hipòlit Hidalgo de Caviedes i que no va arribar a ocupar per la seva prematura mort Gerardo Rueda, al record del qual va dedicar les primeres paraules del discurs titulat La mirada sobre el quadre. Notes sobre la (impossible) ensenyança de la pintura. Hernández assenyalà que en el que considera «la seva opció» d'ensenyança ha renunciat «al que s'entén per un aprenentatge de l'art des de metodologies mesurables, descriptives, més en el que és raonable». EFE.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.