«Els mamífers marins són els grans desconeguts de la fauna mediterrània»

Glòria Fernández, biòloga, impartirà una conferència sobre la vida dels cetacis

TW
0

Amb el títol «Els grans mamífers marins», Glòria Fernández, directora de l'equip de rescat de cetacis de Marineland, presentarà en una conferència organitzada pel Col·legi Oficil de Biòlegs i Sa Nostra la problemàtica de l'ecosistema aquàtic a la Mediterrània.

Segons aquesta biòloga, l'objectiu principal del seu parlament és contagiar a la gent l'entusiame per conèixer i protegir les espècies marines. A més a més, es vol intentar conscienciar la gent adulta de la situació de Balears perquè els joves ja hi estan, però no disposen dels mitjans econòmics per ajudar.

Uns dels grans problemes balears és la pesca i la gran quantitat de trànsit marítim. Aquest fet fa que hi hagi una constant trobada d'animals morts o mal ferits. Per això s'ha fet una crida als clubs nàutics perquè facin saber si es veuen mamífers marins.

Segons Glòria Fernández, la poca implicació de les empreses privades per preservar el medi ambient, fa que Balears sigui un territori que té un superàvit econòmic però un dèficit en qüestió de protecció.

L'exemple de la Fundació Marineland en l'ajuda als cetacis, creu Lourdes Picó, portaveu del Col·legi Oficial de Biòlegs, hauria de servir per arrossegar gent amb projectes de protecció dels ecosistemes per tal d'ajudar el Govern balear.