L'anunci a Londres d'un infantó que s'injecta heroïna aixeca la polèmica

TW
0

Un anunci en què es veu un infant injectant-se una xeringa d'heroïna ha causat polèmica en el Regne Unit fins al punt de ser vetat pels censors, encara que alguns periòdics s'hi han oposat i han decidit publicar-lo.

L'anunci forma part d'una campanya de l'organització britànica d'ajuda als nins «Barnardo's» i pretén mostrar el que pot succeir a un al·lot que pateix abusos i no és ajudat per aquesta institució benèfica. Encara que els censors han recomanat que no es divulgui l'anunci, el rotatiu britànic The Indenpendent ha estat el primer a desafiar aquesta advertència i el publica a tota plana.

L'anunci és una fotografia en blanc i negre d'un bebè en bolquers a punt d'injectar-se la droga i l'acompanya el següent text: «John Donaldson. Edad 23. Abatut com a nin, la seva tornada a les drogues sempre va ser possible. Amb l'ajuda de Barnardo's, els nins que pateixen abusos no estan condemnats a un futur buit». El Comitè de Pràctica Publicitària (CAP), que vetla per l'autoregulació del sector publicitari, ha qualificat aquest anunci de «massa impactant» i per això s'ha negat a la seva publicació. The independent no ha estat l'únic periòdic que ha inclòs dins les seves pàgines l'anunci perquè altres rotatius, com The Observer "el dominical de The Guardian" ha defensat el controvertit reclam publicitari.

«Tot el que fa despertar la gent perquè sigui conscient de problemes com les drogues o els abusos és positiu. Les persones passen de la problemàtica molt sovint. Crec que els anuncis impactants poden ser bons», manifestà el director de The Observer, Roger Alton.