El poema de Marí, escrit en l'alfabet de Pomar. | J. T.

TW
0

Un univers lletrejat a través dels objectes de la quotidianitat és el que plasma l'eivissenc Antoni Pomar a l'«Alfabet». Mostra una vegada més del gust de l'artista per observar i retratar els elements més propers, l'exposició que inaugura aquesta nit el Centre de Cultura de Sa Nostra s'integra de 54 fotografies d'objectes que, posicionats de determinada manera, vénen a constituir cadascuna de les 27 lletres, majúscules i minúscules, de l'alfabet català.

Es tracta, segons explicà Pomar, de l'aplicació d'una lectura molt concreta als objectes de la quotidianitat, d'un acostament als objectes des d'una perspectiva novedosa i imaginativa: «De cop et pares a mirar els objectes i veus que tots ells ens donen grafismes "apuntà Pomar". En ells podem veure altres coses de les que habitualment veim, sols de mirar-les de forma diferent».

Avesat a treballar amb objectes com a protagonistes de les seves obres, Pomar declarà creure en la fotografia com a via idònia per exhibir aquest Alfabet, atès que «a través de les imatges plasmes la manera de mirar l'objecte, la perspectiva». És el mateix exercici que ja realitzà Pomar ara fa 10 anys, quan juntament amb el poeta Antoni Roca mostrà les insòlites semblances d'Eivissa amb la metròpoli de Nova York, a través de perspectives i imatges molt concretes i intencionades.

Complement inseparable d'aquest Alfabet és el poema de Josep Marí Potser amb grafismes els versos sortirien, la lectura del qual despertà en Pomar la inquietud per realitzar aquest treball de cercar grafismes en els objectes i li inspirà l'Alfabet que ara, mostrat ja a la sala de Sa Nostra d'Eivissa, s'exposa al Centre de Cultura de Sa Nostra de Palma.