Les despulles de la comtessa de Barcelona ja reposen en el Panteó dels Reis de l'Escorial

Milers de persones se sumaren a l'acte per dir el darrer adéu a la mare del rei

TW
0

Milers de persones acomiadaren ahir en el monestir de San Lorenzo del Escorial la mare del rei, Maria de la Mercè de Borbó, que morí als 89 anys. La multitud que envoltava el pati principal del monestir responia així al ban del batle de la localitat, José Luis Fernández, en el qual demanava als veïns que se sumassin a les exèquies.

La comitiva fúnebre, rebuda amb aplaudiments, va arribar al monestir en dos grups. El primer arribà passades les 14 hores i estava format pel príncep d'Astúries, Felip de Borbó; els ducs de Lugo, la infanta Elena i Jaime de Marichalar; els de Palma, la infanta Cristina i Iñaki Urdangarín; les germanes del rei, Pilar i Margarita, i altres membres de la família reial.

La segona comitiva, amb els reis al capdavant, arribà pocs minuts després escortada per la guàrdia reial i darrere del cotxe fúnebre que portava les restes mortals de la comtessa de Barcelona.

Els reis foren rebuts a la façana principal del monestir per la ministra de Justícia, Margarita Mariscal de Gante, que acudí a l'acte en qualitat de notari major del regne per donar fe de l'entrega del cos de Maria de la Mercè a la comunitat dels Agustins; pel gerent de Patrimoni Nacional, Miguel Àngel Recio Crespo; i pel pare prior del monestir, Fermín Fernández Bienzobas.

El fèretre va ser transportat fins a les portes de la basílica del monestir de l'Escorial per 11 membres de la guàrdia reial en representació dels tres exèrcits, que travessaren el pati del Rei del monestir, on formaven dues files de la guàrdia d'Alabers.