TW
0

El gran èxit de la novel·la L'Illa de l'holandès, de Ferran Torrent, serà duit al cinema en la que serà la primera coproducció valencianobarcelonina en català. De la mà del director Sigfrid Monleón, aquest llargmetratge es rodarà majorment a l'Illa de Formentera, des de principis del mes de maig d'enguany.

Seran més de vuit setmanes d'intens treball en els espais naturals que ofereix la pitiüsa menor: l'escenari perfecte per desenvolupar la trama d'aquesta novel·la a través de la seva conversió en una illa imaginària.

A l'Illa tot un seguit de personatges complementaris però de molt diferents orígens es veuen obligats a compartir les seves vivències, després d'haver recorregut camins molts diferents en el seu passat. Al final, les coincidències que comparteixen fan d'aquesta illa una illa petita del tot atípica i solitària. Una comunitat verge que a les acaballes dels anys seixanta escapà del boom turístic i de tota especulació, per viure al marge del món.

El fil argumental se centra en un personatge, Lluís Dalmau, un escriptor i professor universitari que hi viu confinat una temporada per les seves idees contràries al Govern. Gaudeix d'una vida molt tranquil·la, com el jove guàrdia civil que teòricament l'ha de vigilar; el metge escèptic i forçadament retirat; el belga que s'encarrega de l'hotel sense hostes; o Isabel, una dona de la terra i principal protagonista femení de l'obra. Aquest personatge, a hores d'ara, ja s'ha pogut confirmar que serà interpretat per l'actriu Rosana Pastor.