'El sopar dels idiotes' se servirà durant dos dies al Municipal de Manacor

És el muntatge en català que més representacions ha tingut en la història

TW
0

L'obra més representada del teatre en català arriba aquest llarg cap de setmana a Manacor. Es tracta d'un particular i entranyable Sopar dels idiotes, la comèdia de Francis Veber que Paco Mir s'ha encarregat d'adaptar i de dirigir fins a dur-la a les cinc-centes representacions amb actors tan carismàtics com ara Lluís Marco o Ricard Borràs. Diumenge (a les 18.30 i a les 22 hores) i dilluns (a les 20 hores) el Teatre Municipal manacorí tindrà la taula parada per oferir els seus espectadors aquest 'sopar' tan divertit del qual el seu creador en va fer una versió cinematogràfica que va ser tot un èxit.

La comèdia (Mir no ha volgut caure en el típic vodevil) transcorre en l'apartament de luxe que té un ric editor i la seva esposa. Pere Sirvent "l'editor" no es pot arribar a imaginar com l'afició que comparteix amb els amics pot canviar la seva vida de dalt a baix. Una vegada a la setmana conviden a sopar alguna persona que tengui alguna afecció estúpida per passar una estona divertida a la seva costa. El resultat de passar una estona amb un funcionari d'hisenda que fa maquetes gegantines de mistos no pot ser més desolador: l'editor perd l'esposa, l'amant, el metge i és sotmès a una severa inspecció d'hisenda.

L'obra, que es va estrenar al festival Grec de Barcelona de 1998, després d'estar dues temporades en cartellera, ha començat una gira que els durà a recórrer tots els Països Catalans. De fet, Marco i els seus companys ja han visitat els escenaris palmesans durant el mes d'octubre, essent aquesta una de les obres que més èxit de públic ha obtingut.

El seu protagonista ha dit, en més d'una ocasió, que, després de fer tantes representacions, no es perd, ni molt manco, la il·lusió: «Cada dia és un nou al·licient, una nova manera de veure les coses. En El sopar dels idiotes no hi ha lloc per a la rutina, ni molt menys».