El cuirassat «Yamato», gegant de la mar (1937)
Després de posar en el major secret la quilla en una grada a l'arsenal de Kure, les obres de construcció del vaixell Yamato es van accelerant i en aquestes dates ja una part del casc és feta, la qual cosa és evidència de les grans dimensions que la nau ha de tenir, mai no conegudes fins aleshores en aquesta casta d'embarcació de guerra. Les obres es realitzen a porta tancada, de tal manera que les drassanes, voltades d'altíssims murs, resten ocultes a la vista de qualsevol curiós. Els navilis en construcció no poden ser de cap manera fotografiats i els obrers viuen dins barracots a l'interior del recinte i tenen prohibit de sortir mentre duri la feina. Amb unes dimensions de 263 per 39'9 per 10'4 metres i un desplaçament a plena càrrega de 72.809 tones, més del doble del que fins aleshores estava internacionalment permès, feia servir les darreres tècniques de les indústries navals, soldadura elèctrica en les superestructures i dins la tècnica del reblatge, sis-milions cent cinquanta-tres punts.
També a Illes Balears
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.