L'home és l'animal amb la vida sexual més extravagant

Manté les relacions per diversió i no per procrear i ho fa en privat

TW
0

L'home és l'animal amb la vida sexual més extravagant ja que manté relacions en privat en lloc de mostrar-se en públic; realitza l'acte sexual per diversió i no per procrear i s'oculta en el moment de l'èxtasi, circumtàncies aquestes que no comparteixen les altres 4.300 espècies de mamífers del món. Segons Jared Diamond, autor de Per què és divertit el sexe? , el sexe entre mamífers té lloc generalment en públic, davant les mirades d'altres membres del grup, a excepció dels ximpanzés, entre els quals un mascle adult i una femella s'allunyen sols durant un parell de dies.

A més, cap parella, a excepció de les humanes, no està junta després de copular, i molt menys s'entreguen a aventures d'anys o dècades amb la parella, relació impensable en els tigres i orangutans que no s'involucren en res que no siguin aventures d'una nit.

«La majoria de mascles mamífers no té cap implicació amb la seva prole, ni amb la mare d'aquesta prole després d'inseminar-la: estan massa ocupats cercant altres femelles per inseminar», subratlla Diamond.

Un altre tret que fa «tortuós» l'ésser humà és que procura fer emfàticament el sexe només per diversió i no unit a la seva funció reproductora, característica que nomes comparteixen amb els ximpanzés pigmeus i els dofins. Aquest fet demostra, a l'autor, que «l'humà sembla una monumental deixalla des del punt de vista biològic».