TW
0

El Mar, la pel·lícula que Agustí Villaronga ha dirigit amb guió de Blai Bonet de cada dia és una realitat més ferma. Ara, després del període de muntatge que ha ocupat el realitzador mallorquí, arribarà la tasca de sonorització d'un film que, originàriament, serà en català, encara que els responsables de la productora Massa d'Or han assegurat en més d'una ocasió que es mantindrà la forma dialectal pròpia de les Illes i per a la qual el Govern balear va aportar vint-i-cinc milions de pessetes. De fet, el director de càsting, Pep Armengol, va tenir molta cura a l'hora de triar actors illencs, com és el cas de Borja Tous o Maria Antònia Torrens en les tries que es varen fer en el Teatre Principal de Palma. Els intèrprets hauran de posar veu també a les versions castellana i anglesa. Entre ells hi ha Àngela Molina, Simó Andreu, Bruno Bergonzoni "ben conegut pel seu paper a Laberint d'ombres" o Sergi Casamajor.

La productora, de la qual és màxima responsable Isona Passola, ha començat a fer les fotografies que serviran de promoció per a un film que té previst entrenar-se a principi de l'any que ve. Molts són els seguidors de Villaronga, un dels directors amb més renom a Europa a nivell de cinema independent, els que ja frissen de veure una de les obres «més íntimes» del realitzador de Tras el cristal o El niño de la luna.

La participació mallorquina en el film representa un gran percentatge. De fet, dia 14 de juny, el llogaret de Biniali va convertir-se en un gran escenari per a la novel·la de l'autor santanyiner i en la qual es narra la gran atracció que pateixen dos adolescents (un místic i l'altre més rebel i escèptic) que es retroben en un sanatori després de perdre's la pista de la infantesa).