Els empresaris estudiaran la població per fer talles estàndards de roba

L'associació Fedecon està disposada a lluitar de bon de veres contra l'anorèxia

TW
0

El president de la Federació Espanyola d'Empreses de Confecció (Fedecon) Pablo García Pérez anuncià ahir que s'establirà un patró estàndard de les talles dels espanyols. Aquest patró es farà d'acord amb l'estudi antropomètric de la població espanyola, i després s'aconsellaran tots els fabricants de roba.

García Pérez va comparèixer davant la Ponència del Senat que estudia els condicionants extrasanitaris de l'anorèxia i la bulímia. A més, García Pérez explicà que la Federació que presideix espera començar en poc temps un programa pilot d'estudi antropomètric a la Comunitat de Madrid. Ara manca culminar les negociacions amb el Ministeri d'Indústria perquè concedeixi la subvenció necessària per realitzar-ho. Aquest estudi es realitzarà amb 50.000 persones de totes les regions de l'Estat, incloent l'àmbit rural, on es prendran mesures automàticament. Així mateix, s'enviarà un qüestionari a altres 50.000 persones perquè donin les seves mesures.

A més, Fedecon organitzarà unes Jornades per conscienciar fabricants i dissenyadors de moda. «Una vegada estudiada la situació antopromètrica dels espanyols, podrem avaluar un patró estàndard de les talles. Aquest no serà rígit, sinó que consistirà a delimitar cada una de les talles entre un màxim i un mínim de mesures», explicà el president. Malgrat tot, comentà que no es pot anar en contra de la llibertat de comerç i imposar el patró a les empreses. Encara que deixà en mans del Parlament aquesta decisió final.