TW
0

L'au més gran de les nostres Illes, i sens dubte l'espècie més emblemàtica de la Conservació de la Naturalesa Balear, el voltor negre, tornà a atreure ahir a Lluc un gran nombre de persones que s'acostaren a ca s'Amitger per conèixer alguna cosa més d'aquesta «joia» de la biodiversitat illenca.

L'acte d'ahir, com els anys anteriors, va ser organitzat per la Fundació per a la Conservació del Voltor Negre i comptà amb la presència del nou director general de Biodiversitat del Govern balear, Pere Tomàs.

Els organitzadors de la diada i els responsables de Medi Ambient volgueren aprofitar la diada per tornar a donar la veu d'alarma sobre l'augment de l'ús il·legal de verí que s'ha experimentat en els darrers anys i que, a hores d'ara, representa el primer problema per a la definitiva recuperació de l'espècie. Tant Pere Tomàs com Evelyn Tewes i Juan Sánchez (de la Fundació del Voltor) destacaren que la recuperació de l'espècie a Mallorca (amb més de 70 exemplars i 10 parelles reproductores) encara pot fracassar si no s'atura l'ús dels verins. Pere Tomàs assegurà que Medi Ambient vol realitzar un estricte control (en el qual s'hauria d'implicar la Conselleria de Comerç) per aturar la venda de verins.

En la Diada del Voltor es presentà un nou audiovisual adreçat als més petits.