Breus

TW
0

• Patrimoni

Recuperen obres de l'antiga Grècia La Policia de Miami ha descobert un important conjunt d'obres d'art de l'antiga Grècia que havien estat robades al Museu de Corint. La descoberta es va dur a terme amb l'ajuda de l'FBI, que trobà les obres en dotze calaixos a un magatzem de Miami. La troballa ha suposat que retornin al museu, a excepció de tres, totes les obres que en foren sostretes l'11 d'abril de 1990, quan quatre persones colpejaren i lligaren de mans el guardià del museu, robaren un milió de dracmes i s'endugueren totes les peces transportables de dues sales del museu, que encara no tenia instal·lat sistema d'alarma. Entre les obres recuperades figuren 164 gerros, un cap de Kouros del segle V a. C., 49 estatuetes de terracota, dues petites estàtues de bronze i onze receptacles de vidre. EPR.

• Art

Retrospectiva de Miquel Barceló El secretari d'Estat de Cultura, Miguel Àngel Cortés, inaugurà ahir al vespre l'exposició retrospectiva de Miquel Barceló que acull el Museu Reina Sofia de Madrid. Patrocinada per la caixa General d'Estalvis de Granada, la mostra romandrà a la pinacoteca fins el 21 de novembre, i viatjarà posteriorment a Granada, Sao Paulo, Montevideo i Tel Aviv. Dibuixos, collages, grans pintures sobre paper i vint"i"sis quaderns de notes, realitzats entre 1979 i 1999, integren la selecció de la mostra, en què es troben molts treballs inèdits que formen part de la col·lecció privada de l'artista. El director del Reina Sofia, José Guirao, manifestà el seu interès per adquirir noves obres de Barceló, ja que el pintor és representat a la pinacoteca amb una única obra.EFE.

James Coleman a la Fundació Tàpies La Fundació Antoni Tàpies inaugurarà la temporada 1999-2000 el proper 28 d'octubre amb una exposició de l'artista irlandès James Coleman. Les instal·lacions de Coleman, formulades mitjançant l'ús tangencial del vídeo, el cinema, les diapositives, el teatre i la performance, són escenificacions en què l'espectador queda atrapat en una xarxa de tensions i d'impactes. A la mostra es presentarà una nova obra de l'autor, «Photograph», que consisteix en una projecció de diapositives sincronitzades amb la veu en off d'un narrador i on es documenten els preparatius per a un concurs de dansa interescolar que se celebra a Irlanda cada any. Una altra exposició destacada de la temporada és la filmografia d'Andy Warhol, que es projectarà en un cicle retrospectiu de l'11 de febrer al 28 de març.EPR.

• Literatura

Premi «Alella a Maria Oleart» La regidoria de Cultura de l'Ajuntament d'Alella, a Barcelona, lliurà diumenge passat el Premi «Alella a Maria Oleart» al mallorquí Miquel Àngel Lladó, guanyador al certamen poètic amb el recull Evidències. L'acte d'entrega del guardó, que està dotat amb la publicació i treure"la al mercat el proper dia de Sant Jordi, va tenir lloc diumenge al vespre i comptà amb la presència de Joana Bel, filla de la ja desapareguda escriptora Maria Oleart, en honor a la qual es convoca aquest certamen. DdB.

Premis Ciutat d'Alzira L'editorial Bromera és a punt de tancar el termini d'admissió d'originals que vulguin optar als premis literaris Ciutat d'Alzira. El termini de presentació acaba el proper divendres dia 17, per a qualsevol dels guardons convocats: Premi de Novel·la, Premi Europeu de Divulgació Científica d'Estudi General, Premi d'Assaig Mancomunitat de la Ribera Alta, Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil i Premi de Narrativa Infantil Vicent Silvestre. DdB.