L'estrès és història si t'enganxes al Tai Xi

La plaça Major ofereix aquest matí una demostració per ser el Dia Internacional

TW
0

Només amb 108 moviments hom pot acabar si ho vol, amb el seu problema d'estrès, mal de cap, pressió sanguínia alta, artritis, mals d'esquena o disfuncions digestives o nervioses. Aquestes només són algunes de les moltes malalties o problemes de salut que es poden curar mitjançant la pràctica del Tai Xi.

Justament avui, aquells interessats i aficionats poden presenciar a la Plaça Major una demostració d'aquesta antiga tècnica de relaxació, amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Tai Xi.

L'exhibició, que tindrà lloc a partir de les dotze del migdia, ha estat organitzada per l'Associació de Tai Xi Taoista, fundada al Canadà ara fa trenta anys pel difunt mestre Moy Lin Shin.

La portaveu de l'Associació, Manuela Martín, explicà que l'entitat, una organització sense ànim de lucre, té centres per les ciutats d'arreu l'estat espanyol, sobretot a Catalunya, Canàries Andalusia i a les Illes Balears. En aquesta darrera comunitat, l'interès pel Tai Xi s'incrementa cada any, segons informà Martín. «Actualment, l'associació a Mallorca té uns 400 socis; és clar que aficionats que comencen o que estan aprenent n'hi molts més, tot i que no els tenim comptabilitzats», apuntà Martín.

El que sí comenten els membres d'aquesta associació, amb centres també a Europa i a Amèrica, és que la població de Mallorca, on fa més de deu anys que s'obrí el centre, va de cada vegada en augment, sobretot en els últims quatre anys.