Maria Antònia Munar i Maria Antònia Vadell explicaren el programa. | C.V.

TW
0

La tercera edició de la Diada de Mallorca ha de ser «un punt de reflexió per allò que la nostra Illa serà el dia de demà i també per tenir clar cap on anam. Ha de servir per potenciar la realitat nacional de Mallorca, amb tot el seu bagatge cultural, que ens ha de conduir amb força cap el nou mil·lenni». Amb aquestes paraules la presidenta del Consell Insular de Mallorca, Maria Antònia Munar, es manifestà ahir durant la presentació dels actes prevists per a la diada del proper dia 12 de setembre.

Munar, acompanyada de la vicepresidenta Maria Antònia Vadell, aprofità un pic més per recordar que Mallorca té una llengua i una cultura pròpies «amb unes tradicions que s'han de potenciar per treballar, per construir la Mallorca del futur».

La presidenta destacà la participació dels dotze municipis que enguany s'han sumat a la celebració de la Diada, com Felanitx, ses Salines, Sóller i Búger entre d'altres. Així mateix, Munar declarà que un dels objectius a assolir de cara a les pròximes edicions és que «s'afegeixin la resta de municipis a la festa de tal manera que hi participin els 54 pobles que té Mallorca».

El programa de la Diada de Mallorca inclou diverses activitats lúdiques, esportives i culturals «destinades a atreure totes les capes de la població», segons informà.

Els actes centrals de la Diada se celebraran a Palma diumenge vinent amb una missa a la catedral i una ofrena floral per començar, que protagonitzaran les associacions ciutadanes de l'Illa a la tomba del rei Jaume II.