Poetes de Mallorca per la Llengua, una «instantània de la fi de mil·lenni»

El volum reunirà joves autors amb moltes de les veus més consagrades

TW
0

L'antologia de «Poetes de Mallorca per la Llengua» és ja més a prop de ser una realitat. En aquesta es trobaran composicions d'algunes de les veus més consagrades de la poesia mallorquina i joves autors que comencen a sonar en el panorama literari mallorquí. Tot plegat, poetes que han volgut contribuir en la creació d'aquesta «instantània de la poesia illenca en la fi de mil·lenni».

El coordinador d'aquesta obra de recopilació és Tomeu Martí, en representació de l'entitat que ha promogut la publicació, Joves de Mallorca per la Llengua. La gran majoria dels autors que hi participen ja han entregat les seves composicions, explicà Martí, i la gran quantitat de poemes recopilats fa pensar que el volum resultarà complet, divers i de bones dimensions.

La nòmina de poetes és sorprenent. Al costat de joves que tot just acaben de publicar, com Pere Antoni, Maite Brazales, Sebastià Bennàssar o Andreu Caballero, així com d'autors encara inèdits i pràcticament desconeguts, figuren alguns dels autors més lloats en el gènere. És el cas de Bartomeu Fiol, Antoni Vidal Ferrando, Xavier Abraham; el conseller de Cultura del Govern Balear, Damià Pons; Miquel Bezares, Miquel Cardell, Hilari de Cara; Lluis Maicas, Joan Manresa, Margalida Pons, Pere Rosselló, Antoni Xumet, Alex Volney, Biel Mesquida, Maria Victòria Secall i Jaume Santandreu, entre molts altres.

Així mateix, queden encara alguns compositors que confirmaran prest la seva participació. És el cas de Maria del Mar Bonet, i dels escriptors Llorenç Capellà i Guillem Frontera, així com d'altres autors de qui s'espera rebre en propers dies llurs composicions.