Silenci reial i escàndol a la premsa al segon aniversari de la seva mort

L'examant de la princesa James Hewitt acaba de publicar les seves memòries

TW
0

El segon aniversari de la mort de la princesa Diana de Gal.les, que se celebra avui, està marcat al Regne Unit, de la mateixa manera que ho va estar la seva vida, per un suposat escàndol en la premsa sensacionalista i el silenci del palau de Buckingham. L'escàndol arriba per la publicació de la biografia del que va ser amant de la princesa, James Hewitt.

La família reial roman al marge de tota celebració, i deixa que el germà de Diana, el comte Spencer, sigui qui hissi la bandera a mitja asta a la seva mansió d'Althorp, on està la tomba de Lady Di. Enguany els resultats han estat decebedors -10.000 persones menys que el passat- en l'obertura al públic de l'indret que allotja la tomba de la que el primer ministre, Tony Blair, havia anomenat la «princesa del poble», en una illa al centre d'un llac.

De la seva banda, els diaris publiquen des de fa diversos dies el «Cas Diana», com en els millors temps de la carrera mediàtica de la princesa de Gal·les, morta el 31 d'agost de 1997 en un accident de cotxe a París. Per la premsa, el filó de Mohamed al-Fayed denunciant un complot i l'assassinat del seu fill Dodi i de Diana ha acabat per esgotar-se, més encara a la llum de les banals conclusions d'una investigació jurídica francesa sobre l'accident, causat per l'alcohol i una velocitat excessiva.

Però la imatge de Lady Di ha tornat a les primeres pàgines dels diaris des que es va anunciar la publicació d'una biografia d'un dels seus antics amants, l'oficial de cavalleria James Hewitt, valor de la premsa groga molt més segur que l'efímer Dodi. No és la primera vegada que Hewitt, anomenat «la Rata» per la seva personal concepció del respecte a la vida privada de la seva antiga amiga, li juga una mala passada des de la seva col·laboració en el llibre Diana enamorada el 1994. Diana li va parar els peus un any després, relatant a la televisió la seva relació (1985-91) i la seva traïció.