TW
0

A les 18 hores de demà s'inaugurarà, al Museum am Ostwall de Dortmund, l'exposició Joan Miró-Werke aus Mallorca (Joan Miró. Treballs de Mallorca) que romandrà oberta al públic fins dia 14 de novembre. Aquesta mostra, catalogada per Carme Feliu, presidenta de la Fundació Pilar i Joan Miró, com una de les més importants que ha organitzat fins ara la institució, reuneix 123 obres que plasmen la darrera etapa de creació de Miró, la dècada dels anys 70, que alguns dels seus estudiosos no han dubtat a qualificar com la més valuosa des del punt de vista artístic.

Les obres provenen de la col·lecció de la Fundació, i cal assenyalar que algunes d'elles no han sortit mai del fons de Palma. La mostra està integrada per cinquanta-nou pintures de gran format, vint-i-tres escultures, quinze dibuixos i vint-i-sis gravats (tant proves de taller "aquestes són les que s'exhibeixen per primera vegada" com obres definitives). Aquestes obres, «que reflecteixen un profund anticonformisme, acaben amb la complicitat màgica, replena de color, que va caracteritzar plàsticament alguns períodes de creació de l'artista, i que donà lloc a una pintura gestual i monocromàtica en els darrers anys», segons assenyalen fonts de la Fundació.

En els darrers temps, la institució de Palma ha volgut mostrar l'obra de Miró arreu del món amb exposicions a Milà, Roma i també a Colòmbia (exposició que va ser inaugurada per José María Aznar, president del Govern espanyol). Segons la presidenta i alhora regidora de Cultura de Palma, «aquesta és una exposició completament nova, no té res a veure amb les anteriors que han voltat món». De fet, a l'hora d'organitzar-la, la Fundació de Palma ha comptat amb la col·laboració del Museum am Ostwall.

L'acte d'inauguració comptarà amb presència mallorquina: la regidora Carme Feliu i Aurelio Torrente, director de la Fundació. La presència alemanya serà més nodrida: el batle de Dortmund, Günter Samtlebe; el director general cultural, Gerhard Langemeyer; el regidor de Cultura, Theo Uhlman; el director general dels museus de Dortmund, Wolfgang E. Weick; el director del Museum am Ostwall, Ingo Bartsch, i el comissari de l'exposició a Dortmund, Tayfun Belgin.