L'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya ha
publicat, en el número 22 de la col·lecció Teatre-Entreacte, l'obra
Els titellaries, del mallorquí Joan Guasp, i Hurracan, d'Enric
Nolla. Una de les característiques que té aquesta edició,
patrocinada per la Societat General d'Autors i Editors, és que els
texts que s'imprimeixen són inèdits.
El comitè de selecció de texts, que conformen Hermann Bonnín,
Jordi Dauder, Pere Daussà i Enric Cervera, explica que un dels
objectius de la col·lecció és aconseguir que els texts que
s'imprimeixen es puguin representar damunt d'un escenari, «per això
s'escriu el teatre, per representar-se», asseguren. Aquesta no és
la primera obra de Guasp que s'edita en aquesta singular
col·lecció. En el número 16, i compartint el volum amb Influències,
d'Ignasi Garcia, es va publicar Viatge a la fi del món.
Enric Cervera, autor del pròleg d'Els titellaires, que l'autor
descriu com teatre dins el teatre, assegura que «a més de
divertida, és una obra generadora de polèmica, i crec que això és
un aspecte força necessari en aquest moment en la dramatúrgia
catalana». És el mateix Garcia qui destapa que un dels primers
títols que havia tingut Els titellaires era Tres jueus. Precisament
els tres personatges principals són Jesucrist, Grouxo Marx i Franz
Kafka, tres personatges que varen néixer jueus. Al seu costat, n'hi
ha d'altres com el majordorm, el director d'hotel, el cambrer, les
ballarines zíngares i els músics. L'obra té un escenari molt
especial: l'hotel de la Divina Comèdia, en un indret inconcret de
la costa mallorquina.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.